33 jaar na de stichting van het eerste restaurant in België kreeg McDonald’s Belgium zijn eerste mobiele applicatie. 30.000 downloads later werd DUO nv ingeschakeld voor een nieuwe versie. Sinds kort staat “McDonald’s Belgium 2.0” in de App Store met verbeterde gebruikerservaring, compleet nieuw design en enkele nieuwe features.

Wat deden onze juristen?

De juristen van deJuristen werden gevraagd de gebruiksvoorwaarden, privacyverklaringen en andere juridische documenten te regelen. Er werd gestreefd naar transparantie en duidelijkheid, zowel in de plaatsing van de juridische teksten, als in de bewoordingen. Wanneer de gebruiker voor de eerste maal de applicatie opstart, krijgt hij een leesbaar overzicht van de rechten en plichten, die horen bij de applicatie. Bij ‘Promoties’, een onderdeel van de applicatie, krijgt de gebruiker meteen een overzicht hoe & waarom zijn gegevens worden verwerkt. De applicatie behaalde ook het juridische kwaliteitslabel ‘mylabel’.

McDonald’s Belgium mag zich dus gerust een voorbeeld noemen, wanneer het gaat om juridische transparantie binnen een mobiele applicatie. Het respect voor de rechten en privacy van de gebruiker, is meteen een bijkomende reden om de applicatie te downloaden.

Mobiele applicatie

De mobiele applicatie van McDonald’s Belgium behaalde ook het juridisch kwaliteitslabel ‘mylabel‘, na zorgvuldige doorlichting en redactie van de juridische documenten.

De toptaak van elk label is Vertrouwen schenken. En daar loopt het weleens mis. Sommige labels geven niet duidelijk aan wat de mobiele gebruiker nu precies mag verwachten bij het zien van het label. Niet zo bij mylabel: hier garandeert McDonald’s Belgium de bezoeker “100% juridische zekerheid”, met verwijzende URL.

 

We feliciteren McDonald’s graag met haar nieuwe, grondig gerenoveerde, applicatie. De ontwikkeling van de mobiele applicatie werd verzorgd door DUO nv, uit Brugge.

Link naar de nieuwe applicatie

App Store (Apple): bezoek iTunes
Google Play (Android): bezoek Google Play